Powrót

Jak przetańczyć Sylwestra bez bólu

Wkrótce sylwester! Chciałoby się przetańczyć całą noc… w dodatku tak lekko i pięknie jak w „Tańcu z Gwiazdami”!

Wkrótce sylwester! Chciałoby się przetańczyć całą noc… w dodatku tak lekko i pięknie jak w „Tańcu z Gwiazdami”! Marzenie wielu dziewczyn, moje i moich dziewczynek też. One uwielbiają tańczyć, więc prawie codziennie mamy w domu jakiś występ. Jak nie pokazy baletu, to gimnastyka albo taniec nowoczesny. Dzięki temu wiem, że moje dzieci kondycyjnie i mięśniowo będą dobrze przygotowane do sylwestrowej zabawy. Obserwowanie tego z pozycji kanapy jest bardzo miłe, wygodne i relaksujące.

Wiecie co, taki sylwester jest trochę jak zawody triathlonowe. Do jednego ani do drugiego nie należy podchodzić bez treningu. Jedno i drugie to kilka godzin wysiłku dla naszych (zwłaszcza) nóg. Tylko strój chyba będzie inny! Do sylwestra trzeba się po prostu przygotować! I nie myślę tu jedynie o kosmetyczce, fryzjerze, krawcowej czy diecie cud. Myślę o kondycji, o stawach, o kręgosłupie. Najlepiej byłoby zapisać się na lekcje tańca i trenować pod okiem fachowca. To jednak wymaga poświęcenia dodatkowego czasu, więc raczej nie do zrobienia. W związku z tym stawiam na domowe sposoby.

Po pierwsze kurs tańca na dywanie z moimi córkami. Będą przeszczęśliwe. Będziemy trenować regularnie i na tyle mądrze, żeby dla nich to była nadal zabawa, a dla mnie rzeczywisty rozruch. Może nawet założę na taki trening szpilki?

Po drugie obiecuję sobie robić (aktywne) przerwy! W siedzeniu przed komputerem, lepieniu pierogów, oglądaniu rodzinnego filmu w niedzielę. Zestaw polecanych ćwiczeń? Raz na godzinę wstań, zrób kilka obrotów głową, ramionami, biodrami. Ugnij nogi w kolanach, zrób kilka przysiadów. Dociągnij piętę do pośladka, trzymając kolana blisko siebie. Pod stopą połóż piłeczkę kauczukową i kręcąc nią, zrób masaż.

Dlatego grudzień musi upłynąć pod znakiem przemyślanej aktywności. Najważniejsze nie szarżować, a w razie czego przyda się żel działający przeciwzapalnie i przeciwbólowo.

Poniżej kilka rad ode mnie, jak zacząć, żeby dobrze i w zdrowiu sylwestrowe tańce skończyć.

1. Jeżeli na co dzień nie uprawiasz jogi, nie uczysz się baletu ani nie tańczysz breakdance’u, to nie próbuj w sylwestra zrobić szpagatu, fikołka, odchylać się do tyłu, aż włosy dotkną ziemi. Jeżeli coś udawało się na imprezie w liceum, nie znaczy, że teraz też przejdzie bez konsekwencji!

2. Na kilka dni przed smaruj stopy kremem na poprawę krążenia, staraj się nie przemęczać.

3. Przed wyjściem z domu rozmasuj stopy, połóż się ze stopami opartymi o ścianę – niech odpoczną przed ciężką pracą, która je czeka.

4. Załóż wygodne buty. Dla panów to proste. Dla pań… hmmm, wiem, że z tym może być ciężko, jeżeli tak jak ja szpilki nosisz rzadko. Wszystkie wiemy, że noga w szpilce wygląda sexy, kiedy się więc nimi nie pochwalić jak w sylwestra! Zabierz ze sobą drugą parę, z niższym obcasem, nad ranem wybawieniem mogą być baletki :)

5. Podczas imprezy może będzie okazja zdjąć buty. Zrób to! Raz w roku można zaszaleć i potańczyć trochę na bosaka. Podziękują ci stopy, kolana i kręgosłup.

I nawet nie o to chodzi, żeby przetańczyć tę jedną, jedyną noc i nie utykać następnego dnia. Chodzi o to, żeby mieć sprawne stawy i wielką moc w sobie. Bo nadchodzi 2018 rok. A on ma 365 dni :)

Szampańskiej zabawy i do zobaczenia w przyszłym roku!

CHPL/CHVOLT/0089/17

Żyjmy aktywnie

Pokonaj ból stawów i ciesz się wspólnymi chwilami z najbliższymi.

Patronem serwisu Rozruszaj Stawy
jest producent żelu
Voltaren MAX,
jedynego żelu przeciwbólowego, który działa
aż do 12 H*

Dowiedz się więcej

* Dotyczy żeli przeciwbólowych z diklofenakiem bez recepty.

Voltaren Max Żel