Powrót

Spacerem na piknik

Większość z nas lubi pikniki. To doskonały sposób spędzania wolnego czasu z rodziną i przyjaciółmi. To również świetna okazja by przekonać się do aktywności fizycznej. Jedzenie kanapek i picie lemoniady na kocu w parku jest dużo przyjemniejsze, gdy na miejsce dotrzemy spacerem, a w planach mamy np. grę w badmintona czy bule.

Zacznij od przechadzki

Przechadzka przed piknikiem nie tylko pomoże nabrać apetytu, ale także wprowadzi w odpowiedni, radosny nastrój. A jeśli ci się spodoba, może zaczniesz spacerować częściej? To łagodna i niewymagająca forma ruchu, której tempo i intensywność można z łatwością dostosować do kondycji. Spacer nie zmusza do nadmiernego wysiłku ani do rywalizacji. Jeśli jednak masz zamiar nieść koszyk z jedzeniem, warto przed wyjściem wykonać kilka ćwiczeń rozgrzewających ramiona i nadgarstki, oraz pamiętać o zmianie obciążanej ręki.

Warto wiedzieć też, że spacerowanie pomaga zapobiegać wielu chorobom. Trzy godzinne przechadzki tygodniowo, dopasowane intensywnością do twojej kondycji, pomogą we wzmocnieniu układu krążeniowo-naczyniowego, stawów, mięśni i kości, a także obniżeniu poziomu cholesterolu. Spacer zalecany jest szczególnie osobom z nadwagą, które chcą zrzucić kilka kilogramów w niegwałtowny sposób. Spacerowanie wymaga pracy od znakomitej większości mięśni w ciele człowieka i powoduje spalanie tkanki tłuszczowej we wszystkich partiach ciała.

Dodatkowo ruch na świeżym powietrzu dotlenia organizm, przyspiesza metabolizm i zwyczajnie relaksuje, co może pomóc na bezsenność, bóle głowy i stres.

Nie zapomnij

Zanim wyruszysz na piknik, przygotuj najpotrzebniejsze rzeczy. Przede wszystkim: duży koc, na którym zmieści się cała rodzina lub grupa przyjaciół. Wybierz koc, który łatwo będzie później wyprać. Jeśli nie jest bardzo słonecznie, możesz pomyśleć o kocu nieprzemakalnym. Nawet jeśli nie padało, na trawie mogła osiąść rosa, szczególnie, kiedy wybierasz się na piknik wcześnie. Po drugie, weź piknikowe jedzenie, najlepiej spakowane w sporym wiklinowym koszu.

Oprócz ulubionych przez wszystkich piknikowych kanapek, możesz zabrać ze sobą tortillę z kurczakiem, owoce, rogaliki lub drożdżówki. Pamiętaj też o wodzie, weź ją niezależnie od innych napojów – najlepiej gasi pragnienie. Jeśli przygotowujesz chłodny napój, np. lemoniadę, nalej ją do termosu, dzięki czemu zachowa niższą temperaturę. Inne rzeczy, które mogą się przydać to krem z filtrem, okulary przeciwsłoneczne, serwetki, jednorazowe naczynia i sztućce.

Kiedy już wszyscy się najedzą i wypoczną, wykorzystaj pozostały czas i zaproponuj wspólną grę we frisbee, bule lub badmintona. Rekreacja ruchowa pomaga rozwijać więzi i wpływa pozytywnie nie tylko na ciało, ale i na umysł. Nie mówiąc już o tym, że to po prostu dobra zabawa!

Żyjmy aktywnie

Pokonaj ból stawów i ciesz się wspólnymi chwilami z najbliższymi.

Patronem serwisu Rozruszaj Stawy
jest producent żelu
Voltaren MAX,
jedynego żelu przeciwbólowego, który działa
aż do 12 H*

Dowiedz się więcej

* Dotyczy żeli przeciwbólowych z diklofenakiem bez recepty.

Voltaren Max Żel